fbpx
תל אביב, IL
מאי 4, 2024
temperature icon 26°C
שמיים בהירים
Humidity Humidity: 54 %
Pressure Pressure: 1012 mb
Wind Wind: 12 mph
Wind Gust Wind Gust: 24 mph
Clouds Clouds: 0%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 4:51 am
Sunset Sunset: 6:23 pm
עליה בעסקאות הנדלן בחודש ינואר

שוק הנדל"ן מתחיל להתאושש: עלייה בעסקאות מכר בחודש בינואר

על פי הנתונים הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בחודש ינואר 2024 הייתה עלייה של 32% במספר העסקאות של רכישת דירות, עלייה משמעותית ביחס לחודש שקדם לו וביחס לדצמבר 2023 עלייה של 32%

סקירת הכלכלן הראשי של משרד האוצר מעלה כי אף על פי המצב הביטחוני והכלכלי במדינת ישראל ,בינואר הייתה עלייה של 32% במספר עסקאות הנדלן בהשוואה לחודש דצמבר 2023. בחודש ינואר בוצעו 8,053 עסקאות נדלן, וביחס לחודש דצמבר 2023 הייתה עלייה של 14%.
העליה בעסקאות הייתה דווקא בעסקאות של דירות חדשות מקבלן, הנתונים כוללים גם דירות בסבסוד ממשלתי של דירה בהנחה. לעומת זאת העסקאות בדירות יד שניה חוו ירידה של 5 % ביחס לחודש ינואר בשנה שעברה סך העסקאות של דירות יד 2 עומד על 4,337 דירות, הנתון טוב יותר מחודשים קודמים, ששם נתוני הירידה היו דו ספרתיים.

סך הכל עסקאות נדלן חדשות מקבלן עמד בחודש ינואר על 3,716 דירות, ורובן 2,735, בשוק החופשי. מדובר בגידול חד של 46% בהשוואה לינואר 2023.

הגידול במכירות נובע מכמה סיבות והחשובה שבהן היא תנאי מימון נוחים יותר שהקבלנים מציעים לרוכשי הדירות, ובכך מסבירים בין היתר את הגידול במכירות. הכלכלן הראשי מניח כי עדיפות של הרוכשים בעסקאות נדלן דווקא עם ממ"ד תרמה לגידול ברכישת דירות חדשות, ומנגד זה להמשך הדשדוש במכירת דירות יד שניה.

מהנתונים של הכלכלן הראשי עולה גם נתון מעניין במיוחד שלמרות העליה במכירות הדירות של הקבלנים, תזרים המזומנים ברוטו היה נמוך ב-15% בהשוואה לחודש הקודם. והנתונים, מרמזים על מבצעי המימון של הקבלנים, המאפשרים דחייה של החלק המשמעותי של התשלום בגין רכישת הדירה לשלשבים מתקדמים יותר ולמועד איכלוס הפרויקטים.

עוד יוצא מהנתונים של הדו"ח האחרון, שחלק גדול ממכירות הקבלנים בשוק הדירות, הם לא בפרוייקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית, אלא בקרקעות שנרכשו לפני עליות המחירים החדות של השנים 2021-2022.
לדברי מחברי הדוח יש בכך כדי לרמז כי בקרקעות שנרכשו לפני שנים יש פוטנציאל גדול יותר לתמוך בירידת מחירים, בפרט בתקופה בה נרשמת ירידה בביקוש.

שיתוף מאמר

חיפוש

עקבו אחרינו ברשתות

כתבות ממולצות

מעונינים לקבל את כל החדשות החמות והעדכונים בעולם הנדל״ן ישירות אליכם?

השאירו פרטים וקבלו את כל העדכונים הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר אליכם לנייד!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

כתבות ממולצות

תפריט

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם