fbpx
תל אביב, IL
מאי 1, 2024
temperature icon 23°C
שברי ענן
Humidity Humidity: 66 %
Pressure Pressure: 1010 mb
Wind Wind: 8 mph
Wind Gust Wind Gust: 0 mph
Clouds Clouds: 75%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 4:54 am
Sunset Sunset: 6:21 pm
The cozy living room of a modern apartment

עיצוב פנים לדירה מקבלן – לא מה שחשבתם

רבים מאיתנו רוצים לרכוש דירה חדשה מקבלן, שנעצב ונתכנן בדיוק בהתאם לטעמנו האישי. איך עושים את זה נכון? ראיון עם שחר הכט מתכננת ומעצבת פנים.

מה ההבדל בין אדריכל, למתכנן ולמעצב פנים, ולאיזה איש מקצוע אני צריכה לפנות כשאני רוצה לקנות דירה?

אדריכל למעשה הוא אמון על תכנון החוץ ועל תכנון הפנים הראשוני, כל החיבור בין היועצים השונים וכמובן על ההיתרים, ההתקשרות של הקבלן היא מול האדריכל, שמתכנן את הבניין בכללותו. מתכנן פנים, הוא זה שאמון על תכנון הפנים, הוא למעשה אדריכל הפנים ואנחנו עוסקים בכל הקשור לפנים הבית בצורה הרבה יותר פרטנית, שזה אומר תיכנון התשתיות, האינסטלציה, החשמל, הקירות וגם עיצוב הפנים, שהוא שלוב יחד עם התכנון.

מה ההתמחות שלך?

אני מתמחה בדירות חדשות מקבלן. הרבה פעמים מגיעים אלי יזמים שלא מצליחים למכור את הדירה ואז אני מתכננת אותה בדרך כלל אני מגלה שהמטבח מאוד קטן או שהאמבטיות עם כל מיני זוויות מוזרות. אז אני מיישרת ומסדרת וככה הדירה לבסוף נמכרת. אני מכירה גם את הצרכים של הרוכשים ויכולה לתווך ליזם את הצרכים שלהם. וההיפך, אני יודעת איך חושב היזם ויודעת מראש מה הם יקבלו הרוכשים ומה לא.

מה העצה שלך למי שרוצה לרכוש דירה מקבלן?

העצה הראשונה שאני נותנת ללקוחות שלי, זה לפנות לעו"ד שמתמחה בנדל"ן. כי בפרויקטים כאלה, הדבר הראשון שצריך לעשות, לפני המימון ולפני התכנון זה חוזה ראוי. לצערי, יש המון רוכשים שמגיעים אלי אחרי שהם כבר חתמו על החוזה. אני לא באה לאף אחד בטענות, הקבלן ואיש המכירות עושים את עבודתם, אנשים קופצים מעל הפופיק חותמים על חוזה כשהם לקחו איזו בת דודה שהיא עו"ד, שבכלל מתמחה בדיני משפחה. כל אינטראקציה שהייתה לי עם הקבלן, כשביקשתי ממנו כל מיני תוספות ושינויים, כל דבר עלה כסף והרבה כסף, כל מיני דברים שעורכת הדין לא בדקה. לדוגמא: האם ההיתר היה מוכן? האם יש המלצה להיתר? עורכת דין שמבינה בנדל"ן הייתה יודעת להכניס לחוזה סעיפי הסתייגויות, שבמידה והתשתיות לא ראויות ההסכם מתבטל או שהם זכאי לפיצוי כספי מסויים. להכניס סעיפים באשר לליקויים עתידיים "על הקבלן לתת פיצוי", הרי עבודתו של העו"ד לא מסתיימת ברגע שנחתם החוזה, הוא מלווה את הלקוח עד לקבלת הדירה לרוב.

מה היתרון בלקחת  את שירותיו של אדריכל/ מתכנן ומעצב פנים ברכישה מקבלן?

שחר: הם חוסכים הרבה יותר כסף משכר הטרחה שהם שילמו לי. כמובן שבזכותי הם גם קיבלו הנחות- אם זה בחברות המטבחים והקרמיקה וכו'… אבל החסכון הכי גדול הוא לא בכסף, אלא בעוגמת נפש. כנ"ל גם לגבי יעוץ משכנתאות, אני יכולה ללכת לעשרה בנקים ולהתחיל להתווכח ולהתמקח, אבל אני לא מבינה שום דבר במשכנתאות, ואני לא אדע מה להשוות למה.

מה חשוב לדעתך שרוכש דירה יקח בחשבון?

שחר: אני ממליצה לעשות עבודת שטח ולבדוק מי הקבלן, היכן הוא בנה קודם, בשלב מאוחר יותר להגיע לעו"ד שמתמחה במקרקעין, שיכול לבדוק באיזה שלב הבניין נמצא מבחינת ההיתרים מבחינת הליווי הבנקאי . הפרויקטים האלה יהיו יקרים יותר, אבל אישית אני מעדיפה לשלם יותר על פרויקט שהוא בטוח ולא להיכנס להרפתקאות.

עו"ד חן בוארון טרסיוק: כעורכת דין שמתמחה בנדל"ן, אני יכולה להגיד לך שגם עו"ד בודק את היזם, זה חלק חשוב מהתהליך וחלק מהשירות שלי כעורכת דין שאחראית על הצלחת העסקה הזו. הרבה אנשים חושבים שאם מדובר ביזם מוכר אז לא צריך בכלל לבדוק אותו. הם כמובן לא יודעים מה שאני יודעת, וכמה זה חשוב תמיד לבדוק את היזם והקבלן.

שיתוף מאמר

חיפוש

עקבו אחרינו ברשתות

כתבות ממולצות

מעונינים לקבל את כל החדשות החמות והעדכונים בעולם הנדל״ן ישירות אליכם?

השאירו פרטים וקבלו את כל העדכונים הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר אליכם לנייד!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

כתבות ממולצות

תפריט

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם