fbpx
תל אביב, IL
מאי 4, 2024
temperature icon 26°C
שמיים בהירים
Humidity Humidity: 52 %
Pressure Pressure: 1012 mb
Wind Wind: 12 mph
Wind Gust Wind Gust: 0 mph
Clouds Clouds: 0%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 4:51 am
Sunset Sunset: 6:23 pm
Site engineer on a construction site

איך נבחר נכון אדריכל לשיפוץ הבית | טור דעה

כשאנחנו יוצאים למסע של בניית בית או שיפוץ בית חלומותינו זה דבר מרגש ומשמעותי. עם זאת כשמדובר בבחירת אדריכל שיממש לנו את החלומות שלנו אסור לנו להתפשר ולהסתפק במישהו שהוא פחות מאיש מקצוע מוסמך ומנוסה.

בואו רגע נבין מה זה אדריכל ומה התפקיד שלו בכל מערך הבניה והשיפוץ, אדריכל הוא מנהל של בנייה ושיפוץ הפרויקט, עליו לדעת מה קורה בכל רגע נתון ובמידה וישנן תקלות עליו למצוא את הפתרון המיטבי לשביעות רצון הלקוח. בנוסף, האדריכל צריך לדעת לנהל את האנשים והאנשי מקצוע השונים שעובדים בפרויקט, ואל תחשבו אפילו להתפשר על אדריכל לא כל יום אנחנו מגיעים להחלטה על שיפוץ או בניית בית.
הסטטיסטיקה מלמדת אותנו שמשפחה בישראל מתגוררת בממוצע כ-23 עד 27 שנה באותה הדירה עד למעבר לבית הבא. סביר גם להניח שאם בחרתם ללכת על המהלך הרי מדובר בהוצאה גדולה מאוד, ורוב המשפחות יעשו את המהלך הזה עם העזרות בהלוואה או חלק מסכום המשכנתא שהם לקחו. ולכן אם כן אנחנו מגיעים למסקנה ברורה שבשונה מרכב שאותו מחליפים כל מספר שנים, בית לעומת זאת הוא משכן חייכם ומקום כזה צריך ודורש תכנון טוב ומקצועי. וזו הסיבה המרכזית שחשוב לא להתפשר בכל הנוגע לשכירת שירותיו של אדריכל מומלץ כבר בשלב הראשוני לתכנון העתידי של האזור.

מעשיו של האדריכל בפועל הוא תכנון והינדוס של המבנה מבפנים ומבחוץ האדריכלות מתייחסת, בין היתר, לחלוקה אופטימלית של החללים הפנימיים, תוך כדי יצירת חיץ בין החללים הציבוריים כמו הסלון, פינת האוכל והמטבח, לבין החללים הפרטיים, בהם חדרי השינה, חדרי המקלחת, השירותים, וכן חדר הארונות ואו חדר הכביסה.

אז איך בוחרים אדריכל מומלץ?

בין אם אתם רוצים לבנות בית חדש או שיפוץ ואתם מחפשים אדריכלֿֿ שילווה אתכם בכל התהליך הדבר החשוב הראשון הוא לבדוק שאותו אדריכלֿֿ הוא אכן בעל רשיון מרשם האדריכלים והוא כשיר ומוסמך לבצע עבודות תכנון
לצערנו כיום ישנם מתחזים המציגים את עצמם כאדריכלים. לכן על מנת שלא תפלו בפח,עם בחירת אדריכל ללא רישיון וזה היא בעיה שעלולה לסבך אתכם בסופו של דבר ולהביא לכשלים בפרוייקט.
אם אתם רוצים להעמיק ולחפש אחרי האדריכל שלכם האם הוא מוסמך ניתן לבדוק באתר רשם האדריכלים זה רשום במדור אדריכלות – שאילתת רישום מהנדסים ואדריכלים

איתרתם אדריכל שמצא חן בעינכם? קבעתם איתו פגישה תביאו איתכם את החומר הקיים על הבית לשיפוץ .בפגישה זו האדריכל מנסה להבין מה הרצונות והחלומות שלכם והאם הם ברי ביצוע הן מבחינה הנדסית והן מבחינה תקציבית, האדריכל ינסה על פי דעתו לייעץ לכם מה אפשר לעשות עם הנתונים ומה לדעתו כדאי? ולאחר מכן הוא מכין הצעת מחיר, חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת שמסבירה מה תכולת העבודה. שיטת התמחור של האדריכלים משתנה מאחד לשני והמחירים יכול לנוע בפערים משמעותים. לכן רצוי לקבל הצעת מחיר מפורטת שמסבירה את צורך העבודה. בנוסף מומלץ לקבל מהאדריכל שמות ממליצים, לבתים שהוא ביצע את העבודה ולשמוע מהאנשים את החוויה שלהם מהאמקצועיות והידע של האדריכל.

חשוב לשמוע האם לאדריכל יש ספקים ובעלי מקצוע שרק איתם הוא מוכן לעבוד.
והנתון החשוב ביותר בבחירת אדריכל זה ההבנה שנוצרת בין האדריכל ללקוח וחשוב לא פחות לבחור אדריכל שאתם מרגישים בנוח לשוחח איתו ולשתף בהתלבטויות שלכם בחלומות שלכם וברצונות שלכם.

תכנון אדריכלי נכון אמור להתייחס אל החללים החיצוניים כחלק אינטגרלי מהתכנון הכללי: כשאתם באים לבחור אדריכל כדאי שתדעו שאדריכל עם ותק של דירות עם גינות ועיצוב חללי חוץ עדיף על אדריכל שעיצב בעיקר דירות בבנין קומות. האדריכלות מונה מגוון רחב של סגנונות שונים, כשהפופולרית ביותר נכון להיום היא האדריכלות העכשווית המודרנית שששמה דגש על פונקציונלי, חכם, אסתטי ויעיל, והדגש שמה מתייחס בעיקר על נוחות הדיירים ואדריכלות הנוף כיום מטשטשת את החיץ שבין החללים החיצוניים והפנימיים, תוך שהיא מאפשרת זרימה מאוזנת טבעית בין שני החללים, ומצליחה לשים דגש לתכנן גינה יפה שמזמינה אליה.

עוד טיפ קטן שחשוב שתדעו והוא: לבחור אדריכל שהוא בעל המלצות מלקוחות קיימים הוא דבר מבורך, שמו שאומר הפסוק ״טוב שם טוב משמן טוב״ וכמובן לבדוק תיק עבודות של האדריכל חשוב מאוד שהאדריכל שאותו אתם רוצים לבחור הוא בעל ידע מקיף בסוג העבודה שאותה אתם רוצים לבצע.
בהצלחה!

שיתוף מאמר

חיפוש

עקבו אחרינו ברשתות

כתבות ממולצות

מעונינים לקבל את כל החדשות החמות והעדכונים בעולם הנדל״ן ישירות אליכם?

השאירו פרטים וקבלו את כל העדכונים הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר אליכם לנייד!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

כתבות ממולצות

תפריט

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם