fbpx
אייקון אתר חן בוארון עו״ד

המדריך למכירת דירה שהתקבלה בירושה

קיבלתם דירה בירושה ומעוניינים למכור אותה? ירושה של דירה עשויה בהחלט להוות עבורכם מקפצה פיננסית של ממש ולאפשר לכם להתקדם בחיים. עם זאת, חשוב שתהיו מודעים לאתגרים הביורוקרטיים שעשויים להיות כרוכים בתהליך. 

תוכן עניינים

מכירת דירה שהתקבלה בירושה – איך עושים את זה?

לפני הכל, יש להוציא צו קיום צוואה או צו ירושה אשר יונפק לאחר הליך בירור בנוגע לזהות היורשים של הנכס. לאחר מכן, ניתן להמשיך בתהליך לצורך מימוש הנכס. במידה וקיימת תמימות דעים בין היורשים בנוגע למכירת דירה שהתקבלה מירושה, ההליך יהיה מהיר יחסית. במידה וקיימים חילוקי דעות בין היורשים, ההליך עשוי להיות מורכב, ארוך ומתיש.

סוגיית המיסוי

האם תידרשו לשלם מס שבח עם מכירת דירה שהתקבלה בירושה?

עם העובדה שהעברת דירה בירושה איננה נחשבת לעסקה ואיננה כרוכה במיסוי, כאשר יורש מעוניין למכור את הדירה, הוא עשוי להיות מחויב בתשלום מס שבח.

במקרים מסוימים, ניתן לקבל פטור ממס שבח. הפטור איננו פוגע בזכות המוכר לעשות שימוש בפטורים אחרים להם הוא זכאי, ועל כן, מומלץ לנצל אותו.

מתי תהיו זכאים לפטור ממס שבח במכירת דירה שהתקבלה בירושה? 

פטור ממס שבח במכירת הדירה יינתן בהתקיים כל התנאים הבאים ויהיה תקף גם אם ליורש מספר דירות ואף אם ניצל פטורים אחרים קודם לכן:

  • הדירה הינה דירת מגורים
  • היורש הינו צאצא או בן הזוג של המנוח המוריש
  • בבעלות המנוח הייתה רק דירת מגורים אחת 
  • במידה והיה המנוח המוריש בחיים ומוכר את הדירה בעצמו, היה זכאי לפטור ממס שבח כמוכר דירה יחידה.

זכאים לפטור ממס שבח? כך תממשו אותו:

הבקשה לפטור תוגש במסגרת ההצהרה על מכירת / רכישת זכות במקרקעין.

  • אם ירשתם את הדירה בהתאם לצוואה, צרפו לבקשתכם את הצוואה ואת צו קיום הצוואה.
  • אם ירשתם את הדירה ללא צוואה, צרפו לבקשה את צו הירושה.
  • במידה והמוריש התגורר בחו"ל במועד פטירתו, תידרשו להגיש מסמכים אשר יעידו כי לא הייתה בבעלותו דירת מגורים אחרת במקום מגוריו בחו"ל.

חשוב לדעת!

במכירת דירה שהתקבלה בירושה כרוכים אספקטים משפטיים ופיננסיים שונים העשויים להשפיע באופן מהותי על רמת הרווחיות של העסקה. אם חשוב לכם למקסם את מלוא פוטנציאל הרווח של הנכס, ייעוץ מקצועי עשוי למנוע שגיאות קריטיות והפסד כספי רב. 

אם הנכם יורשים של דירה שאינה ממומשת על רקע סכסוכי ירושה ובעקבות חוסר יכולת לגבש מתווה פעולה המוסכם על היורשים כולם, חשוב שתזכרו כי דירת מגורים הנתונה במחלוקת עשויה להוות מקור להוצאות כספיות שונות כמו תשלומי ארנונה, תחזוקה ועוד. גם במקרים בהם לא קיימים חילוקי דעות בין היורשים, עשויים להיות כרוכים בתהליך היבטים פיננסיים שונים שחשוב לתת עליהם את הדעת, כמו עלויות שיפוץ לצורך העלאת ערך הדירה טרם מכירתה ועוד.

כך או כך, ליווי משפטי מקצועי של התהליך יאפשר לכם למנוע הפסד כספי ולהפיק את הרווח המקסימלי כתוצאה מעסקת המכירה.

נשמח ללוות אתכם במקצועיות, באמינות ובמסירות בדרך למכירה בטוחה של הנכס!

משרד עורכי דין בראשות עו"ד חן בוארון מרכז תחת קורת גג מקצועית אחת את מיטב השירותים המשפטיים בתחום הנדל"ן בדגש על ליווי אישי לכל אורך הדרך, החל מבדיקה מקדימה יסודית ומעמיקה של העסקה ועד לסיום הליך העברת הבעלות על הנכס, וזאת, תוך הגנה בלתי מתפשרת על זכויות הלקוח.

כבעלת ניסיון עשיר בליווי עסקאות נדל"ן מורכבות, לעו"ד בוארון היכולת המקצועית לקרוא את המפה באופן מדויק, לצפות מראש מהמורות אפשריות בעסקאות נדל"ן ולייצר עבור לקוחותיה את הפתרונות המשפטיים האופטימליים שיהפכו את העסקה לבטוחה ורווחית. 

תודעת השירות הגבוהה, השואפת להעניק לכל לקוח מעטפת שירות מושלמת בכל נקודת זמן לאורך התהליך, מערך שיתופי פעולה פורים מול מיטב אנשי המקצוע בתחומים רלוונטיים, למידה מתמדת וחתירה בלתי מתפשרת למצוינות, מאפשרים לנו להעניק גם לכם את המענה המקצועי ביותר בדרך למכירת הנכס שלכם.

לקבלת ייעוץ מקצועי בנוגע למכירת דירת ירושה, פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם!   

הירשמו לניוזלטר שלנו

+ קבלו כל חודש את מגזין הנדל״ן עם החדשות החמות ביותר!

*הרשמה למגזין מהווה אישור להצטרף לרשימת התפוצה של משרד עורך דין נדל"ן חן בוארון

תפריט

איתכם לאורך כל הדרך.

ליווי משפטי מקצועי בקניית / מכירת דירה יכול לחסוך הון.

לשאלות ופרטים נוספים, שלחו לי הודעה בוואטסאפ!

עו''ד מקרקעין חן בוארון טרסיוק
בואו נדבר על העסקה שלכם